Intensivkurs

1 körlektion Mc kostar 1250:-
Lektionen är 55min
Det ingår lån av utrustning och hoj i priset.

Du måste ha ett giltigt körkortstillstånd!

Lektionerna fokuserar på övningskörning på teknikbanor i låg hastighet för att öva balans och teknik, ett viktigt moment under manöverprovet. Du får en nogrann genomgång av uppkörningens obligatoriska säkerhetskontroll.

Lektionerna består av körning i både låg och hög hastighet och ger dig de bästa förutsättningarna för att klara den stundande uppkörningen. Teknikbanan i låg och hög hastighet. Du gör högfartsövningar med undanmanöver och serpentinkörning i 50km/h samt hårda inbromsningar i 90km/h. Paketet inehåller även en nogrann genomgång av uppkörningens obligatoriska säkerhetskontroll.

KRAV HANDLEDARE PRIVAT
Under övningskörningen kan man säga att handledaren är din mc-lärare och det finns därför ett antal krav som måste uppfyllas för att man ska kunna bli handledare.
Eleven ska ha ett giltigt körkortstillstånd.
Du ska vara minst 24 år gammal.
Handledare får inte ha mer än 5 aktiva handledarbevis på en och samma gång
Du ska ha ett giltigt körkort för behörigheten som din elev ska övningsköra för och innehaft det i minst fem år

BOENDE PÅ SKÖVDES VANDRARHEM
Om ni behöver boende under tiden hos oss, bokar ni själva in er på t ex Skövdes Vandrarhem.

Ring till Skövdes Vandrarhem för att boka in er på 0500-481718.

Priser, klicka här!