Mopedutbildning

Utbildning med start en gång i månaden på måndagar under hela 2024. Under vissa Skollov har vi även intensivkurser.
Ni måste ej ha körkortstillståndet klart vid kursstart.

Anmäl dig gärna i formuläret till höger, där finner du startdatum.

AM/Moped klass 1, 45 km/h

Utbildningsstart Moped

Måndag den 25/3 kl 10.00-12.00 (Intensivkurs under Påsklovet v. 13)
Teori under måndag, tisdag och onsdag.
Datum för teknikbana får man vid första teoritillfället.
Fullbokad!

Tisdag den 2/4,  kl. 16.30-18.30
(sedan tre måndagar)
Fullbokad!!

- Måndag den 29/4 kl. 16.30-18.30

- Måndag den 27/5 kl. 16.30-18.30

- Måndag den 17/6 kl 09.00-11.00
(Intensivkurs under  Sommarlovet v.25)

Pris : 4500:-

Am-kurs rabatt finns nu i “Idrottsrabatten” att nyttja!

Betalning sker vid första teoritillfället med kort, kontant eller swish.

Vi tar emot 16 deltagare på våra kurser.

Det som ingår i vår mopedutbildning är 8 timmars teoriundervisning (delat på fyra tillfällen, fyra måndagar), interaktivkörkortsbok med obegränsat med datafrågor,teknikbana och en körlektion i trafik.

På intensivkurserna så är det 8 timmars teori under 1 vecka (uppdelat 2 timmar per dag under 4 dagar),  interaktivkörkortsbok med obegränsat med datafrågor, teknikbanan försöker vi att genomföra samma vecka och körlektion i trafik gör vi senare när eleven är redo i teorin.

Teknikbanan:
Vi kommer att planera datum för körning på teknikbanan tillsammans med eleverna vid första teoritillfälle.
Ni kan ta med egen hjälm och handskar när vi kör på teknikbanan men Ni kommer att ha på er våra MC-kläder. Vid körlektionen i Trafik använder Ni även våran hjälm.

Körkortstillstånd:
Ni måste inte ha ett godkänt körkortstillstånd för AM när vi börjar våran teoriutbildning. Det är först när Ni kör er körlektion i trafik som det måste vara godkänt. Det giltiga körkortstillståndet måste vara med på Er körlektionen i trafik. Vi ber er nu som ej har sökt att gå in på www.transportstyrelsen.se och ansöka om ett körkortstillstånd.

Moped klass 2, 25km/h
Detta är endast ett förarbevis och du behöver inget körkortstillstånd.

Det som ingår i vår mopedutbildning är 8 timmars teoriundervisning (delat på fyra tillfällen, fyra måndagar), interaktivkörkortsbok, obegränsat med datafrågor på skolans datorer och hemma, teknikbana och ett prov som genomförs på trafikskolan.

Pris: 3500:-

• Kryssa i när du änskar att börja din utbildning. Vi hör av oss via mail och bekräftar att du har fått din plats.