Fästningens Trafikskola är belägen i centrala Skövde.

Torbjörn Axén är vår utbildningsledare och han leder det dagliga arbetet.

Charlotte Utsten är vår Trafikskolechef och finns till hands på kontoret och svarar gärna på frågor gällande ekonomifrågor, utbildningar och sådant som rör praktiska saker som t ex boende eller hur man hittar till oss.

Annelie Axén och Julia Scheding är våra receptionister som tar emot alla dagliga samtal, tar emot alla elever och sköter kurser och bokningar.

Våra Trafiklärare heter:
Marcus Jonsson
Simone Piastra
Jacob Samano
Mikael Eghammer
Nina Ringman Blixt
Jonas Lundqvist

Med erfarenhet, personligt och engagemang så hjälper vi dig att lyckas med ditt körkort på ett effektivt, säkert och roligt sätt!

Vi är medlemmar i Trafikutbildarnas Riksorganisation (TR) som är en organisation som är öppen för alla trafikskolor, företag, föreningar och privatpersoner som arbetar med eller är intresserade av förarutbildning, trafikutbildning och trafiksäkerhet.

TR:s ledord är KVALITET,  KUNSKAP och UTVECKLING.
I den andan arbetar vi för en bättre och säkrare framtid i trafiken med
0-visionen och en ren trafikmiljö som mål.

Dataskyddsreformen (GDPR)
Från 25 maj 2018 är det obligatoriskt att alla företag som handlägger personuppgifter att följa den nya förordningen. I princip innebär det att du som kund alltid har rätt att be om vilka uppgifter vi hanterar, rätt att be oss ta bort uppgifterna samt ha vetskap om att vi hanterar uppgifterna på rätt sätt. Som trafikskola kräver vi bland annat personnummer så att rätt person skriver in sig och kör med våra bilar. Efter avslutad utbildning ska också utbildningskorten lagras två år då Transportstyrelsen kräver detta.

I korta drag blir det ingen praktisk skillnad för kunden men högre krav ställs på trafikskolorna.

Du kan läsa mer om GDPR via att trycka dig vidare på knappen nedanför.